Ruilen en Retourneren – Exclusa

Tijdelijke Voorjaars Actie!

Gratis Verzending!

Snelle levertijd!

Ruilen en Retourneren

Wilt u uw aankoop ruilen of retourneren? Wij helpen u graag! Ruilen of retourneren kan tot 14 dagen na de leveringsdatum. De retourkosten zijn voor eigen rekening.

Ruilen of retourneren kan snel en eenvoudig door onderstaande stappen te volgen:

1. Stuur ons een e-mail op contact.exclusa@gmail.com waarna wij u zullen voorzien van de retourinstructies.

2. U ontvangt van ons de instructies voor het retourneren van uw product. Voeg bij de retournering een formulier toe waarop uw volledige naam, ordernummer en bezorgadres te zien is.

3. Lever uw pakket binnen 14 dagen na ontvangst in bij de vervoerder van uw keuze.

4. Nadat wij uw retournering in ons magazijn hebben ontvangen, verwerken wij uw retourzending binnen 5 werkdagen. Onze retourafdeling houdt u per e-mail op de hoogte.

BELANGRIJK:

Opgelet: Bepaalde producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht,

Denk Bijvoorbeeld aan panty’s, bankhoezen, hondenspeeltjes, sporthorloges, ondergoed, enzovoort (opsomming is niet limitatief).

Producten die voldoen aan één of meer van de volgende punten kunnen helaas niet geretourneerd worden:

a) Bij verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is zijn deze producten niet meer retourneerbaar.

b) die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument (maatwerk.

c) die duidelijk persoonlijk van aard zijn

d) die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.

 

Veelgestelde vragen

- Is retourneren gratis?

Retourzendingen zijn op eigen kosten, afhankelijk van de koerier en het land van afkomst waar ons magazijn voor het desbetreffende product gevestigd is.

- Wat zijn de retourvoorwaarden?

Ons retourbeleid garandeert dat u uw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst zonder enige reden kunt retourneren.

Om in aanmerking te komen voor teruggave van het aankoopbedrag of omruiling moet het teruggestuurde product in originele staat en voorzien van labels en etiketten geretourneerd worden. Het product mag geen gebruikssporten bevatten. Wij behouden het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren als het vermoeden bestaat dat de artikelen al zijn gebruikt of buiten onze schuld om zijn beschadigd.

Een retourzending dient te zijn voorzien van track & trace code. De verzender is altijd verantwoordelijk voor de verzending.

- Hoe lang duurt het om een product om te ruilen?

Als u aangeeft dat u een product wilt ruilen wanneer u uw terugkeer registreert, zullen we hier onmiddellijk aan werken. Op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat uw uitwisseling binnen een paar dagen is voltooid.

- Waar kan ik mijn bestelnummer vinden om mijn terugkeer te registreren?

Uw bestelnummer is te vinden in de bevestigingsmail die u heeft ontvangen na het plaatsen van uw bestelling. Als u deze e-mail niet correct heeft ontvangen, zal onze klantenservice u graag helpen.

- Wat moet ik doen als een product defect is of al beschadigd is?

Helaas gebeurt het soms dat een product wordt beschadigd tijdens verzending of productie. We zijn natuurlijk blij om dit met je op te lossen. Stuur een bericht naar contact.exclusa@gmail.com met een foto van de klacht. Onze klantenservice zal zo snel mogelijk met u samenwerken om een oplossing te vinden.

- Wat moet ik doen als ik mijn bestelling buiten de retourperiode wil retourneren?

Vergeet niet om uw terugkeer binnen de periode van 14 dagen af te leveren voordat de retourperiode verloopt. In het onwaarschijnlijke geval dat dit niet werkt, bieden wij u de mogelijkheid om het product uit te wisselen voor een vervanging of een voucher. Vraag onze klantenservice voor de mogelijkheden.

- Hoe lang duurt een restitutie?

We doen ons best om retourneringen zo snel mogelijk te verwerken. Na ontvangst van uw terugkeer in ons magazijn zorgen wij ervoor dat u het volledige bedrag binnen 5 dagen teruggestort heeft op de rekening waarmee is betaald. Op je track en trace die je ontvangt van je retourzending kun je zien wanneer het pakket is aangekomen in ons magazijn. Vanaf dan op de 5 dagen start. Nadat de restitutie is gedaan, ontvangt u er een bericht over. Houd er rekening mee dat het kan duren tot 3 dagen voordat de terugbetaling zichtbaar is op uw bank.